Catégorie Archives : Formations

Seeing what children see: a democratic curriculum

While children engage in self-initiated play, we may not always recognize the learning possibilities unfolding or understand how to facilitate play for deeper learning to occur. When educators work with curious and questioning minds and see themselves not only as disciplinarians or mere transmitters of information but more as early childhood researchers learning alongside the […]

Democracy at Heart

This workshop introduces participants to a contemporary, no-blame approach to behaviour development and management, which is about developing children and managing behaviour with respect, compassion, love and fairness. Participants will understand the importance of adopting a democratic intervention style to guide children’s behaviour. They will learn to distinguish this style from the more traditional authoritative […]

Place-Making: creating places where amazing experiences happen

Environments condition how we feel, think, and behave; and dramatically affect the quality of our lives. The environment either works for us or against us as we go about our daily lives. Visual environments that are dull and sterile, random and chaotic, or that contain busy murals and visual images that appeal to adults have […]

La démocratie au coeur de nos interventions

Cet atelier initie les participants à une approche contemporaine, proactive, sans culpabilisé l’enfant et une meilleure gestion du comportement, qui consiste à développer et gérer le comportement des enfants avec respect, compassion, amour et équité. Les participants comprendront l’importance d’adopter un style d’intervention démocratique pour guider le comportement des enfants. Ils apprendront à distinguer le […]

Des lieux bien à eux: Créer des espaces où des expériences étonnantes se déroulent

Les milieux de vie influencent notre perception et nos pensées, façonnent notre comportement, et affectent énormément la qualité de nos vies. L’environnement travaille soit pour nous ou contre nous et conditionne notre fonctionnement dans notre vie de tous les jours. Les environnements visuels monotones et stériles, aléatoires et chaotiques, ou qui contiennent des murales animées […]

Voir avec des yeux d’enfants : une pedagogie démocratique

Lorsque les enfants s’aventurent dans des jeux dont ils sont les initiateurs, les éducateurs ne reconnaissent pas toujours les possibilités d’apprentissage et la façon de faciliter le jeu afin d’atteindre un apprentissage plus concret. À maintes reprises, lors de leur prestation de travail, les éducateurs font face à des enfants qui explorent et qui se […]